RETUR & BYTEN
När du handlar på Holmens Herr Webshop har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot dina varor. Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera varan inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. Eventuella märkes-tags får inte tas bort från plagg och plagget får endast provas. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning av varans värde att dras av vid återbetalning. Holmens Herr AB bestämmer värdeminskningens omfång. Vid returer och byten är returfrakten fri förutsatt att den bifogade returfraktsedeln används, returnerar du på annat sätt står du själv för returkostnaden. Ångerrätten gäller inte underkläder.
RETUR
För att göra en retur på ditt köp använder du vår förbetalda returfraktsedel som bifogats i din försändelse. Fyll i samtliga uppgifter i returformuläret. Returformuläret lägger du sedan i det paket du ska skicka tillbaka, tillsammans med dina varor. Packa dina varor som du fick dem från Holmens Herr. Tejpa fast returfraktsedeln på utsidan av paketet. Lämna in paketet hos PostNords ombud. Vi kontaktar dig via e-post när vi har behandlat din retur. Vill du, kan du också använda konsumentverkets ångerblankett som du hittar här. BYTENEtt byte innebär byte mellan storlekar. För att göra ett byte fyller du i samtliga uppgifter i returformuläret. Lägg den tillsammans med varan och returnera till oss. Gör du ditt byte via din retursedel så har vi ingen möjlighet att reservera någon vara. Har din önskade vara tagit slut i lager kontaktar vi dig.
BYTE & RETUR AV VARA I BUTIK KÖPT I WEBSHOP
Kommer du in till någon av våra butiker med en retur eller byte av en vara som köpts i webshopen går det bra att lämna tillbaka den, eller byta storlek. Om du returnerar en vara får du ett kvitto på att du lämnat tillbaka din vara och återbetalningen sker sedan via vårt kontor med det betalsätt du använt vid ditt köp på nätet. Det går inte att återbetala en vara som är köpt i webshopen, direkt i kassan i butiken. Vill du byta din vara som är köpt i webshopen till en annan produkt i butik så görs ett nytt köp av en ny vara och du återbetalas precis som vid en retur via vårt kontor.
REKLAMATION
Om du reklamerar din vara på grund av en skada eller felproduktion ska du kontakta Kundservice så snart som möjligt via webshop@holmensherr.se eller via telefon 031 – 61 98 30. Skälig tid för upptäckt av ursprungligt fel är 2 månader. Första åtagandet vid en reklamation är att åtgärda felet. Om detta inte går och reklamationen blir godkänd kommer vi att ersätta dig med en ny produkt. Om vi inte har möjlighet att ersätta dig med en likadan vara har du rätt till att häva köpet och få pengarna återbetalda så snart som möjligt. Vid reklamationer skall Holmens Herr egna frakthandlingar alltid användas, de finns medskickade i din leverans och du betalar ingenting för frakten.
Holmens Herr förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskydds-lagstiftning. Vid reklamationer följer Holmens Herr riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Postadressen är Allmänna Reklamationsnämnen, Box 174, 101 23 Stockholm. Enligt konsumentköplagen har du 3 års reklamationsrätt. Mer information finns på konsumentverket.se.
ÅTERBETALNING & VÄRDEMINSKNING VID RETUR
Återbetalning görs inom 14 dagar efter att vi mottagit meddelande om retur. Dock kan du som kund få vänta tills dess att varan har returnerats alternativt lämnat bevis på att varan återsänts, det som sker först. Vid retur av produkter som inte är i originalskick dras en värdeminskning på 100% av varans värde. Beloppet för varan förs normalt sett tillbaka till kundens konto inom ca 2-7 arbetsdagar. Du får besked via e-post när återbetalning har gjorts. Beroende på bank och kortutgivare kan det dröja ytterligare några dagar innan insättningen syns på ditt konto. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället. Har du handlat mot faktura, skickar vi en uppdaterad faktura till din e-post efter att vi har behandlat din retur. Gör du en retur på hela din order och inte behåller någon vara så kommer hela fakturan att makuleras när vi har behandlat din retur. Väljer du att behålla varor skickar Klarna en uppdaterad faktura via e-post till dig efter att vi har behandlat din retur. Om du vill betala din faktura innan vi har behandlat din retur så drar du av beloppet för varorna du har returnerat. KONTAKT Har du frågor angående ditt köp, ångerrätt, retur, byte, reklamation eller återbetalning när det gäller köp från vår webshop, maila kundtjänst på webshop@holmensherr.se så svarar vi så snart vi kan, senast inom 48 timmar på vardagar. Eller ring oss på 031 – 61 98 30. Telefontid vardagar 9.00 – 15.00. Läs gärna vår FAQ innan, där har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren. Har du frågor angående din faktura, kontakta Klarna på 08 – 120 120 10.