FAQ
VANLIGA FRÅGOR
Nedan följer de vanligaste frågorna vi får. Om du inte hittar just din fråga i sammanställningen är du när som helst välkommen att kontakta oss.
MIN ORDER
Kan jag ändra eller ta bort min order?
Vi kan ändra eller ta bort varor ur din order om den inte hunnit bli behandlad av vårt lager.
Är min order skickad?
Så fort din beställning har behandlats av oss får du ett mail skickat till din e-postadress. Normal utleverans från oss sker inom 1-3 dagar.
Var är min order?
När vi har skickat din order, får du ett mail med ett försändelse-id. På PostNords hemsida kan du söka efter ditt paket med detta försändelse-id.
Reserveras mina varor om de läggs i shoppingbagen?
Nej, det går inte att reservera eller lägga undan några varor.
Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?
Det går automatiskt ut en orderbekräftelse till din e-postadress när köpet är genomfört. Har du inte fått någon orderbekräftelse beror det oftast på att den har hamnat i din skräppost. Observera att det tar ca 5 minuter innan orderbekräftelsen kommer.
PRODUKTFRÅGOR
Varför kan jag inte välja min storlek?
Om storleken inte finns på hemsidan är den slutsåld.
Jag har sett en fin produkt i webshopen, finns den även i butik?
Webshopen och butiken på Kilsgatan delar lager. Det innebär att det som finns på webshopen även finns i butiken på Kilsgatan. Ej i butiken på Avenyn.
BETALNING
Har min order gått igenom?
Du kommer att få en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgett nästintill direkt efter att ditt köp har blivit godkänt.
– Betalkort
Köpet gick inte igenom, men det har gjorts en reservation ändå?
Det kan i sällsynta fall ske en reservering på ditt bankkonto även om det uppstod ett fel vid ordertillfället. Denna släpps i så fall igen inom 1-5 bankdagar.
– Direktbetalning
Köpet gick inte igenom, men pengar har dragits ändå?
Eftersom det till skillnad mot kortbetalning dras pengar direkt, så finns det en risk för att beloppet för köpet dras även om inte ordern blivit godkänd. Självklart blir du i så fall återbetald detta. Du kan se återbetalningen på ditt kontoutdrag inom 1-5 bankdagar.
– Faktura
Jag har returnerat varor, vad ska jag betala?
Självklart ska du inte betala för de varor du har returnerat. Om det finns någonting kvar att betala på fakturan skickar Klarna en uppdaterad faktura via mail till dig efter att vi har behandlat din retur. Om du vill betala din faktura innan vi har behandlat din retur så drar du av beloppet för varorna du har returnerat.
Jag har returnerat hela min order, vad ska jag betala?
Självklart ska du inte betala för de varor du har returnerat. Gör du en retur på hela din order och inte behåller någon vara så kommer hela fakturan att makuleras när vi har behandlat din retur.
Varför går mitt köp inte igenom?
Om ditt köp inte godkänns när du väljer att betala mot faktura får du kontakta Klarnas kundtjänst på 08 – 120 120 10.
LEVERANS
Skickar ni ordrar till utlandet?
Nej, inte i dagsläget. Vi skickar endast inom Sverige.
Vad kostar frakten?
Hos oss tar vi alltid ut en kostnad för frakten, oavsett orderstorlek, vilket även inkluderar eventuella returer. Detta gör vi av hänsyn till miljön, för att främja hållbara val och minska onödiga transporter.
Observera att fraktkostnad inte gäller vid köp av presentkort, som skickas utan extra avgift. Vi strävar efter att göra det enkelt och transparent för dig att handla med omtanke om vår planet.
När levereras min order?
Normal leverans sker inom 1-3 dagar.
Var är mitt paket?
När vi har skickat din order, får du ett mail med ett försändelse-id. På PostNords hemsida kan du söka efter ditt paket med detta försändelse-id.
Jag har missat att hämta ut min försändelse, vad händer då?
Om man har missat att hämta ut sin försändelse tillkommer det en avgift på 200 kr som debiteras i efterhand.
Vad gör jag om paketet är skadat?
Om varorna är skadade vid mottagandet skall du anmäla det omedelbart till ombudet (utlämningsställe). Detta gäller även om ytteremballaget är skadat, oavsett om du kan avgöra om varan är skadad eller inte. Du har som kund ingen skyldighet att ta emot skadat gods.
Jag har valt att hämta i butik, när kan jag hämta min beställning?
Du får en bekräftelse via e-post när din beställning kan hämtas. Oftast inom 1-2 vardagar efter att du lagt din beställning.
BYTE & RETUR
Hur gör jag vid byte?
Kryssa i bytesrutan på ditt bytes-och returformulär. Lägg den tillsammans med varan och returnera till oss.
Kostar det att byta?
Nej, att byta en vara är kostnadsfritt. Använd vår förbetalda returfraktsedel som bifogats i din försändelse.
Måste jag byta till samma produkt?
Ja, ett byte innebär byte mellan storlekar.
Kostar det något att göra en retur?
Hos oss tar vi alltid ut en kostnad för frakten, oavsett orderstorlek, vilket även inkluderar eventuella returer. Detta gör vi av hänsyn till miljön, för att främja hållbara val och minska onödiga transporter.
Använd vår förbetalda returfraktsedel som bifogats i din försändelse.
Har ni mottagit min retur?
Du får ett mail när vi har genomfört en återbetalning, alltså inte när vi tagit emot din retur.
När får jag återbetalning för min retur?
Återbetalning görs inom 14 dagar efter att vi mottagit meddelande om retur. Dock kan du som kund få vänta tills dess att varan har returnerats alternativt lämnat bevis på att varan återsänts, det som sker först. Vid retur av produkter som inte är i originalskick dras en värdeminskning på 100% av varans värde. Beloppet för varan förs normalt sett tillbaka till kundens konto inom ca 2-7 arbetsdagar. Du får besked via e-post när återbetalning har gjorts. Beroende på bank och kortutgivare kan det dröja ytterligare några dagar innan insättningen syns på ditt konto. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället. Har du handlat mot faktura, skickar vi en uppdaterad faktura till din e-post efter att vi har behandlat din retur.
Min faktura förfaller men jag har skickat tillbaka mina varor i retur, vad gör jag?
Du behöver inte betala för någonting du skickat tillbaka. Därför rekommenderar vi våra kunder att kontakta Klarna på 08 – 120 120 10 och be dem förlänga förfallodatumet. Du kan även gå logga in på my.klarna.com och själv förlänga förfallodatumet.
Får jag en ny faktura på det nya beloppet om jag gör en retur?
Ja, finns det någonting kvar att betala på fakturan skickar Klarna en uppdaterad faktura via mail till dig efter att vi har behandlat din retur. Om du vill betala din faktura innan vi har behandlat din retur så drar du av beloppet för varorna du har returnerat.
Får jag returnera reavaror?
Självklart! Du har samma retur- och bytesrätt för alla varor du handlar hos oss.
RABATTER & KAMPANJER
Kan jag kombinera rabatter?
Nej, rabattkoder går inte att kombinera med andra rabatter och gäller endast på varor med ordinarie pris.
KONTAKTA OSS
Frågor angående min beställning och leverans:
Kontakta oss på webshop@holmensherr.se eller via telefon 031 – 61 98 30.
Frågor angående fakturor:
Kontakta Klarna på 08 – 120 120 10
Nedan följer de vanligaste frågorna vi får. Om du inte hittar just din fråga i sammanställningen är du när som helst välkommen att kontakta oss.
MIN ORDER
Kan jag ändra eller ta bort min order?
Vi kan ändra eller ta bort varor ur din order om den inte hunnit bli behandlad av vårt lager.
Är min order skickad?
Så fort din beställning har behandlats av oss får du ett mail skickat till din e-postadress. Normal utleverans från oss sker inom 1-3 dagar.
Var är min order?
När vi har skickat din order, får du ett mail med ett försändelse-id. På PostNords hemsida kan du söka efter ditt paket med detta försändelse-id.
Reserveras mina varor om de läggs i shoppingbagen?
Nej, det går inte att reservera eller lägga undan några varor.
Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?
Det går automatiskt ut en orderbekräftelse till din e-postadress när köpet är genomfört. Har du inte fått någon orderbekräftelse beror det oftast på att den har hamnat i din skräppost. Observera att det tar ca 5 minuter innan orderbekräftelsen kommer.
PRODUKTFRÅGOR
Varför kan jag inte välja min storlek?
Om storleken inte finns på hemsidan är den slutsåld.
Jag har sett en fin produkt i webshopen, finns den även i butik?
Webshopen och butiken på Kilsgatan delar lager. Det innebär att det som finns på webshopen även finns i butiken på Kilsgatan. Ej i butiken på Avenyn.
BETALNING
Har min order gått igenom?
Du kommer att få en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgett nästintill direkt efter att ditt köp har blivit godkänt.
– Betalkort
Köpet gick inte igenom, men det har gjorts en reservation ändå?
Det kan i sällsynta fall ske en reservering på ditt bankkonto även om det uppstod ett fel vid ordertillfället. Denna släpps i så fall igen inom 1-5 bankdagar.
– Direktbetalning
Köpet gick inte igenom, men pengar har dragits ändå?
Eftersom det till skillnad mot kortbetalning dras pengar direkt, så finns det en risk för att beloppet för köpet dras även om inte ordern blivit godkänd. Självklart blir du i så fall återbetald detta. Du kan se återbetalningen på ditt kontoutdrag inom 1-5 bankdagar.
– Faktura
Jag har returnerat varor, vad ska jag betala?
Självklart ska du inte betala för de varor du har returnerat. Om det finns någonting kvar att betala på fakturan skickar Klarna en uppdaterad faktura via mail till dig efter att vi har behandlat din retur. Om du vill betala din faktura innan vi har behandlat din retur så drar du av beloppet för varorna du har returnerat.
Jag har returnerat hela min order, vad ska jag betala?
Självklart ska du inte betala för de varor du har returnerat. Gör du en retur på hela din order och inte behåller någon vara så kommer hela fakturan att makuleras när vi har behandlat din retur.
Varför går mitt köp inte igenom?
Om ditt köp inte godkänns när du väljer att betala mot faktura får du kontakta Klarnas kundtjänst på 08 – 120 120 10.
LEVERANS
Skickar ni ordrar till utlandet?
Nej, inte i dagsläget. Vi skickar endast inom Sverige.
Vad kostar frakten?
Hos oss tar vi alltid ut en kostnad för frakten, oavsett orderstorlek, vilket även inkluderar eventuella returer. Detta gör vi av hänsyn till miljön, för att främja hållbara val och minska onödiga transporter.
Observera att fraktkostnad inte gäller vid köp av presentkort, som skickas utan extra avgift. Vi strävar efter att göra det enkelt och transparent för dig att handla med omtanke om vår planet.
När levereras min order?
Normal leverans sker inom 1-3 dagar.
Var är mitt paket?
När vi har skickat din order, får du ett mail med ett försändelse-id. På PostNords hemsida kan du söka efter ditt paket med detta försändelse-id.
Jag har missat att hämta ut min försändelse, vad händer då?
Om man har missat att hämta ut sin försändelse tillkommer det en avgift på 200 kr som debiteras i efterhand.
Vad gör jag om paketet är skadat?
Om varorna är skadade vid mottagandet skall du anmäla det omedelbart till ombudet (utlämningsställe). Detta gäller även om ytteremballaget är skadat, oavsett om du kan avgöra om varan är skadad eller inte. Du har som kund ingen skyldighet att ta emot skadat gods.
Jag har valt att hämta i butik, när kan jag hämta min beställning?
Du får en bekräftelse via e-post när din beställning kan hämtas. Oftast inom 1-2 vardagar efter att du lagt din beställning.
BYTE & RETUR
Hur gör jag vid byte?
Kryssa i bytesrutan på ditt bytes-och returformulär. Lägg den tillsammans med varan och returnera till oss.
Kostar det att byta?
Nej, att byta en vara är kostnadsfritt. Använd vår förbetalda returfraktsedel som bifogats i din försändelse.
Måste jag byta till samma produkt?
Ja, ett byte innebär byte mellan storlekar.
Kostar det något att göra en retur?
Hos oss tar vi alltid ut en kostnad för frakten, oavsett orderstorlek, vilket även inkluderar eventuella returer. Detta gör vi av hänsyn till miljön, för att främja hållbara val och minska onödiga transporter.
Använd vår förbetalda returfraktsedel som bifogats i din försändelse.
Har ni mottagit min retur?
Du får ett mail när vi har genomfört en återbetalning, alltså inte när vi tagit emot din retur.
När får jag återbetalning för min retur?
Återbetalning görs inom 14 dagar efter att vi mottagit meddelande om retur. Dock kan du som kund få vänta tills dess att varan har returnerats alternativt lämnat bevis på att varan återsänts, det som sker först. Vid retur av produkter som inte är i originalskick dras en värdeminskning på 100% av varans värde. Beloppet för varan förs normalt sett tillbaka till kundens konto inom ca 2-7 arbetsdagar. Du får besked via e-post när återbetalning har gjorts. Beroende på bank och kortutgivare kan det dröja ytterligare några dagar innan insättningen syns på ditt konto. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället. Har du handlat mot faktura, skickar vi en uppdaterad faktura till din e-post efter att vi har behandlat din retur.
Min faktura förfaller men jag har skickat tillbaka mina varor i retur, vad gör jag?
Du behöver inte betala för någonting du skickat tillbaka. Därför rekommenderar vi våra kunder att kontakta Klarna på 08 – 120 120 10 och be dem förlänga förfallodatumet. Du kan även gå logga in på my.klarna.com och själv förlänga förfallodatumet.
Får jag en ny faktura på det nya beloppet om jag gör en retur?
Ja, finns det någonting kvar att betala på fakturan skickar Klarna en uppdaterad faktura via mail till dig efter att vi har behandlat din retur. Om du vill betala din faktura innan vi har behandlat din retur så drar du av beloppet för varorna du har returnerat.
Får jag returnera reavaror?
Självklart! Du har samma retur- och bytesrätt för alla varor du handlar hos oss.
RABATTER & KAMPANJER
Kan jag kombinera rabatter?
Nej, rabattkoder går inte att kombinera med andra rabatter och gäller endast på varor med ordinarie pris.
KONTAKTA OSS
Frågor angående min beställning och leverans:
Kontakta oss på webshop@holmensherr.se eller via telefon 031 – 61 98 30.
Frågor angående fakturor:
Kontakta Klarna på 08 – 120 120 10